DEKRA breidt activiteiten in Oost-Azië uit met twee nieuwe testlabs

Het internationale test- en certificeringsbedrijf DEKRA breidt zijn activiteiten in Oost-Azië verder uit. In de high-tech regio Linkou (Taiwan) opende DEKRA afgelopen vrijdag een state-of-the-art testfaciliteit gericht op het ‘Internet of Things’ (IoT). Daarnaast opende DEKRA een testlab voor elektromagnetische compatibiliteit (EMC) en wireless testing op de nieuwe campus van computerfabrikant Lenovo in Beijing (China).

Het nieuwe lab in Linkou speelt vooral in op de groeiende aandacht voor Internet of Things. De afgelopen jaren heeft DEKRA door organische groei en de overname van bedrijven als Quietek, iST en AT4 wireless haar positie in de IT- en automotive industrie versterkt. Het lab in Linkou zal een aantrekkelijke bundel diensten leveren; onder andere op het gebied van EMC, radiofrequenties, wireless, mobile, IoT, safety, cybersecurity & interoperability, chemische analyses en performance & reliability testing.

Dankzij DEKRA’s internationale ervaring in het testen van elektrische producten conform een veelvoud van internationale normen en door de nabijheid van DEKRA’s onafhankelijke laboratorium kan Lenovo de time-to-market voor wereldwijde productlanceringen flink verkorten. Met behulp van de moderne testfaciliteiten en -technologie van DEKRA in Beijing kan Lenovo profiteren van technische ondersteuning door tussentijdse testen tijdens de ontwikkelfase en bovendien typegoedkeuringen en certificering versnellen.

“Investeringen zoals de nieuwe labs in Linkou en Beijing dragen bij aan versterking van onze positie als dé partner voor het testen en certificeren op het gebied van het Internet of Things. Bovendien krijgen klanten dankzij onze diensten toegang tot meer dan 200 landen”, zegt Bert Zoetbrood, CEO van DEKRA in Nederland en tevens wereldwijd verantwoordelijk voor de business unit Product Testing & Certification, gevestigd in Arnhem.

“We breiden onze activiteiten in Azië gestaag uit”, vervolgt Zoetbrood. “Oost-Azië is een belangrijk deel van ons wereldwijde netwerk van laboratoria, dat helemaal voorbereid is op de groei van Internet of Things. We zetten hier momenteel zes state-of-the-art laboratoria op en we breiden ook ons serviceportfolio in de belangrijke innovatiehub Taiwan uit. Door voortdurend onze dienstverlening in dynamische groeimarkten uit te breiden, helpen we onze klanten te voldoen aan de vraag naar veilige producten.”

Er zijn twee foto’s beschikbaar bij dit persbericht. Die kunt u hier downloaden. Het persbericht en de bijbehorende foto’s staan ook op pers.dekra.nl. Voor meer informatie over DEKRA kunt u contact opnemen met Theo Snijders van Wisse Kommunikatie, telefoon: 026-4431523 of per e-mail: theo.snijders@wisse-worldcom.nl.

Meer informatie over DEKRA vindt u op www.dekra.nl.

Indien u persberichten over DEKRA op een ander adres wenst te ontvangen of niet meer wenst te ontvangen, dan kunt u dat via een antwoord op deze mail aangeven.

Sinds 90 jaar werkt DEKRA aan veiligheid. Uit de in 1925 in Berlijn opgerichte Deutsche Kraftfahrzeug-Überwachungs-Verein e.V is een wereldwijd toonaangevend expertisebedrijf ontstaan. DEKRA SE, een honderd procent dochteronderneming van DEKRA e.V., stuurt de operationele bedrijfsvoering van het concern aan. In boekjaar 2015 heeft DEKRA een omzet van ongeveer 2,7 miljard gerealiseerd. Er werken bij het bedrijf ongeveer 37.400 medewerkers in meer van vijftig landen op vijf continenten. Met gekwalificeerde en onafhankelijke dienstverlening houden ze zich bezig met veiligheid in het verkeer, op de werkplek en thuis. Het portfolio varieert van voertuiginspecties en -keuringen, via schadeafhandeling, industriële en bouwinspecties, advisering over veiligheid, testen en certificering van producten en systemen tot en met opleidingen en tijdelijk werk. De ambitie tot het 100-jarige bestaan luidt: DEKRA wordt dé wereldwijde partner voor een veilige wereld.