DEKRA certificeert voor het Internet of Things

DEKRA erkend als geaccrediteerd testbedrijf voor nieuwe Zuid-Koreaanse ISM band (KR920) door LoRa AllianceTM

• 4 geaccrediteerde testfaciliteiten wereldwijd
  • Test scope voor drie verschillende banden: EU868, US915 en KR920

De door de LoRa Alliance geaccrediteerde testfaciliteiten van DEKRA zijn er klaar voor. DEKRA kan nu producten op de Zuid-Koreaanse ISM band KR920 testen en certificeren onder het LoRaWANTM certificatieprogramma.

De scope van DEKRA's geaccrediteerde testfaciliteiten in Málaga (Spanje), Tokyo (Japan), Taipei (Taiwan) en Herndon (VS) is uitgebreid met de nieuwe Zuid-Koreaanse ISM band KR920. Daarmee is DEKRA's portfolio, waar frequentiebanden zoals EU868 (Europa) en US915 (VS) al onder vallen, nu compleet.

LoRaWAN™ (Long Range Wide Area Network) is een open platform voor veilige, low power wide area networks (LPWAN) voor draadloze apparaten in een regionaal, landelijk of wereldwijd netwerk. LoRaWAN™ adresseert aspecten als veilige communicatie, mobiliteit en lokalisatiediensten en is ontwikkeld door de LoRa Alliance. Het testprogramma moet ervoor zorgen dat apparaten die op een LoRaWAN™ netwerk aangesloten worden naadloos samenwerken.

"We zijn er trots op dat we alle relevante LoRa Alliance frequentiebanden afdekken in ons wereldwijde netwerk van labs. We hebben gezien hoe snel LoRa geadopteerd werd door onze klanten en ook door internationale netwerkaanbieders. Het is essentieel om te testen volgens de nieuwe eisen die de meest relevante aspecten van het Internet of Things adresseren. En het sluit naadloos aan bij onze ambitie om de wereldwijde partner te zijn voor een veilige, verbonden wereld", zegt Fernando E. Hardasmal, VP Market & Sales van DEKRA's service unit Product Testing & Certification.

DEKRA's testfaciliteiten zijn onderdeel van het wereldwijde netwerk van testlabs op meer dan 30 verschillende locaties in Europa, Azië en Amerika.