DEKRA door de LoRa™ Alliance erkend als geautoriseerd testbedrijf

DEKRA’s dochteronderneming AT4 wireless is door de LoRa Alliance geaccrediteerd om tests uit te voeren volgens het LoRaWAN™ certificeringsprogramma. De testlabs in Herndon (USA) en Malaga (Spanje) kunnen nu alle testprogramma’s voor de certificering van LoRa-apparatuur en -infrastructuur uitvoeren. De accreditatie is geldig voor de Amerikaanse, Canadese en Europese markt.

LoRaWAN™ is een open platform voor veilige, low power wide area networks (LPWAN). De LoRa Alliance beschouwt het als haar taak om ervoor te zorgen dat alle apparatuur zich op een voorspelbare manier gedraagt als ze met een LoRaWAN-netwerk verbonden wordt en dat ze met alle beschikbare gateway-producten goed samenwerkt. Het certificeringsprogramma verzekert klanten ervan dat hun apparatuur in elk LoRa-netwerk naar behoren functioneert. Dat is een essentiële voorwaarde voor het wereldwijde gebruik van ‘Internet of Things’ (IoT) apparatuur dat op LPWAN’s draait.

“Het is een belangrijke stap voor ons, dat we nu zowel in Europa als met ons testlaboratorium in Amerika een LoRa Alliance Authorized testbedrijf geworden zijn. Daardoor kunnen we een compleet portfolio van tests en certificeringen van alle belangrijke wireless- en mobiele technologieën aanbieden. LoRa verovert op dit moment snel een sterke marktpositie als een Wide Area Network Technology voor IoT, terwijl DEKRA als testbedrijf een leidende positie heeft in een behoorlijk aantal verticals, die snel met IoT integreren. Dan moet je denken aan de automobielindustrie, de medische sector, maar ook aan ICT en telecom, consumer products, industrie en retail”, zegt Bert Zoetbrood, CEO van DEKRA in Nederland en tevens wereldwijd verantwoordelijk voor de business unit Product Testing & Certification.

Al meer dan 90 jaar werkt DEKRA aan veiligheid. De in 1925 opgerichte Deutsche Kraftfahrzeug-Überwachungs-Verein e.V is uitgegroeid tot een wereldwijd toonaangevende expertiseorganisatie. In 2015 heeft DEKRA een omzet van 2,7 miljard gerealiseerd. Er werken ruim 37.000 medewerkers in meer dan vijftig landen op vijf continenten. Met gekwalificeerde en onafhankelijke services draagt DEKRA bij aan veiligheid in het verkeer, op het werk en thuis. Tot de dienstverlening behoren onder andere voertuiginspecties en -keuringen, schadeafhandeling, industriële en bouwinspecties, advisering over veiligheid, producttesten & -certificatie, systeemcertificatie, maar ook trainingen en uitzendwerk. DEKRA heeft een duidelijke ambitie: in het jaar 2025 is DEKRA dé wereldwijde partner voor een veilige wereld.