Open Connectivity Foundation erkent DEKRA als eerste Europese OCF testlaboratorium

Internationale expertorganisatie DEKRA is door de Open Connectivity Foundation (OCF) erkend als eerste Europese testlaboratorium. De OCF ontwikkelt een certificatieprogramma en standaard specificaties om tegemoet te komen aan de uitdagingen rondom het Internet of Things. Apparaten met het 'OCF Certified' logo voldoen aan vergaande vereisten rondom bijvoorbeeld interoperabiliteit.

Recentelijk rondde DEKRA het acceptatieproces af om een onafhankelijk OCF testlab te worden. De Open Connectivity Foundation biedt onder meer een standaard communicatieplatform, een bridging specification, open source implementatie en een certificatieprogramma. Dat staat apparaten toe onafhankelijk van vormfactor, besturingssysteem, service provider, communicatietechnologie of ecosysteem te communiceren.

OCF ondersteunt IoTivity, een software framework dat open source implementatie van de standaard specificaties van OCF mogelijk maakt. Daardoor wordt het mogelijk om apparaten probleemloos met elkaar te laten communiceren. "We zijn verheugd dat we onze scope kunnen uitbreiden met testen voor OCF certificeringen. Vanaf vandaag ondersteunen we onze klanten met het vermarkten van producten met een 'OCF Certified' logo", zegt Jose de la Plaza, Telecom Laboratory Director bij DEKRA Testing & Certification in Spanje.

Het OCF certificatieprogramma is van toepassing op veel verschillende markten, waaronder de smart home markt, de automotive, gezondheidszorg en de industrie.